B. Ropė: susitarimas dėl „Rail Baltica“ - ne tik pasiekimas, tačiau ir atsakomybė prieš Lietuvą ir visą Europą
2017-02-02
B. Ropė: susitarimas dėl „Rail Baltica“ - ne tik pasiekimas, tačiau ir atsakomybė prieš Lietuvą ir visą Europą

Šiandien Lietuva žengė svarbų žingsnį darnios plėtros ir žalesnės ekonomikos link. Trijų Baltijos šalių premjerų Taline pasirašytas susitarimas dėl „Rail Baltica“ - europinės geležinkelio vėžės projekto įgyvendinimo, be jokios abejonės, yra svarbi priemonė, užtikrinsianti glaudesnę Lietuvos, kaip ir kitų Baltijos šalių integraciją į europinius infrastruktūros tinklus.

Džiaugiuosi, jog naujoji Lietuvos vyriausybė ėmėsi ryžtingų žingsnių įgyvendinti šį, dėl įvairių, dažnai nereikšmingų, nesutarimų daugiau nei dešimtmetį vilkintą projektą. Esu įsitikinęs, jog taip pat energingai vyks ir kiti svarbūs infrastruktūros projektai - elektros tinklų sinchronizacija, dujų tinklų sujungimas, suartinsiantys mūsų regioną su likusia Europos Sąjungos dalimi.

Sunku pervertinti tiek šio europinio masto projekto svarbą ne tik tolesnei mūsų šalies ūkio raidai, tiek ir jo teigiamą poveikį regionų plėtrai bei gyvenimo aplinkos kokybei, ekologiško transporto vystymuisi. Kartu, noriu pabrėžti, jog šis susitarimas yra ne vien priežastis džiaugtis, tačiau ir didelė atsakomybė tiek prieš savo šalių piliečius, tiek ir prieš visą Europos Sąjungą.

Lietuvos ir kitų Baltijos šalių vyriausybėms tenka svarbi užduotis ne tik laikytis savo įsipareigojimų ir pasiekti, kad projektas būtų pilnai įgyvendintas iki numatyto termino - 2025 metų, tačiau ir sudaryti visas teisines ir ekonomines sąlygas, kad mūsų piliečiai ir mūsų šalių verslas turėtų visas galimybes pilnai išnaudoti „Rail Baltica“ potencialą sėkmingai kurti darnią bendrą ateitį. Be to, europinio standarto geležinkelio vėžė nėra vienintelė problema, skirianti mūsų šalies geležinkelius nuo likusios Europos dalies. Ne mažiau svarbūs yra ir sąžiningos konkurencijos, geležinkelio infrastruktūros atvėrimo ir kiti reguliaciniai klausimai, kuriuos Lietuva turi kuo greičiau išspręsti tiek nacionaliniame lygmenyje, tiek ir vykdydama dialogą su ES institucijomis.

Teisiniu požiūriu mes jau beveik trylika metų esame Europoje, ekonominiu - vis labiau artėjame. „Rail Baltica“ yra vienas tų kertinių projektų, kurie padės mums tiek priartėti prie ES senbuvių ir infrastruktūriniu požiūriu, tiek ir arčiau mūsų pritraukti ES senbuvius.

Apklausa

Kaip vertinate elektros rinkos liberalizavimo procesą?
Pasirinkimai

Facebook

Briuselis
+32(0)2 28 45384
bronis.rope@europarl.europa.eu
martynas.norbutas@europarl.europa.eu
Vilnius
+370 5 2077821
vilnius@rope.lt
Kaunas
+370 673 81231
ruta@rope.lt
Alytus
+370 671 32034
zita.valiuniene@gmail.com
Marijampolė
+370 671 13018
audriusbfg@gmail.com
Telšiai
+370 610 09137
remdaiva@gmail.com
Tauragė
+370 677 64721
+370 601 230381
taurage@rope2014.lt
Ignalina
+370 687 54250
siaudinis.henrikas@gmail.com
Panevėžys
+370 675 06277
panevezys@rope.lt
Klaipėda
+370 691 44132
j.klaudija@gmail.com